söndag, augusti 20, 2006

Vi måste prata

Jag tycker att vi ska ha uppehåll, du och jag. Vi kan inte ha det så här längre att jag skriver tråkigt och du sitter och gäspar. Det funkar liksom inte.

Jag ser dåligt också. Hoppas jag. Jag ser inte riktigt vad jag skriver och det känns inte bra. Jag måste ha glasögon innan jag kan återvända. Och jag har järnbrist också. Eller förlåt, hjärn-brist menar jag. Det är också jobbigt. Man blir så trött då.

Vi kanske kan försöka igen i september, det är min favoritmånad. Då kan vi bada i melankoli och duscha av oss efteråt i sentimentalitet och sedan kan vi svepa in oss i en nostalgihandduk och sätta oss framför en känslobrasa och servera våra känslor på ett silverfat och äta upp dem.

Så, later.

18 Comments:

Anonymous Anonym said...

men tänk på barnen då, du måste hålla ihop för oss!!

20 augusti, 2006 16:02  
Anonymous Anonym said...

Oooooh noooo! Eller på ren j-la sketsvenska: Ååååå nääääj! Det är långt till september...

21 augusti, 2006 00:24  
Anonymous Anonym said...

Seriöst, neeeej jag vill inte göra ett uppehåll! Din blogg lights up my day. Helt allvarligt. Lämna mig inte.

21 augusti, 2006 18:28  
Blogger Kaospatrullen said...

Och om jag vägrar?

22 augusti, 2006 00:45  
Anonymous Anonym said...

Jag gäspade inte för att det var tråkigt, utan för att jag kände mej hemma.

22 augusti, 2006 08:40  
Anonymous Anonym said...

Men alla vi andra då! Vi trogna. Som dag ut och dag in läst, glatt oss och blivit berörda. Ska vi bara vänta. Abstinens.

23 augusti, 2006 07:36  
Anonymous Anonym said...

Men du, helt säkert! Din blogg gläder mig mkt, vore synd att sluta nu!

23 augusti, 2006 08:21  
Anonymous Anonym said...

ett desperat rop: please return! soon.

23 augusti, 2006 09:57  
Anonymous Anonym said...

Vad ska jag göra nu på jobbet?? Ge mig åtminstone en alternativ sysselsättning!!!!! KOM TILLBAKS!

24 augusti, 2006 22:18  
Anonymous Anonym said...

Men w.t.f.! Så här får du bara inte göra hur som helst! Jag ger dig de få dagarna tills september att vila upp dig, sedan kommer jag börja tjata. Och believe me, tjata är något jag är äckligt bra på.

27 augusti, 2006 20:43  
Anonymous Anonym said...

Och vilken månad har vi nu???

02 september, 2006 10:36  
Anonymous Anonym said...

Tjat tjat tjat =)

03 september, 2006 23:31  
Blogger Lovisienstadt said...

Nu har jag släpat mig tillbaka. Ska du göra detsamma?

04 september, 2006 22:22  
Anonymous Anonym said...

Snela Irina, kom tebaks!

05 september, 2006 16:25  
Blogger husmodern said...

nu har det gått en hel septembervecka. du behöver inte skriva nåt sjukt bra bara för att vi är så många som väntar ihjäl oss. du kan skriva typ vanligt habotråkigt om vad du gjorde igår.

06 september, 2006 21:35  
Anonymous Anonym said...

Tjat?

08 september, 2006 12:52  
Blogger Lovisienstadt said...

om husmodern skriver nåt kanske du kan skriva nåt. byteshandel. då får jag två flugor i en smäll.

09 september, 2006 00:19  
Anonymous Anonym said...

Men om du nu behöver vila.. VILA MED OSS! Du kan inte bara lämna oss utanför.
Du behöver inte vara någonting, bara det du är.

14 september, 2006 23:05  

Skicka en kommentar

<< Home