torsdag, september 21, 2006

I´m yours to keep if you want to




Hur vet man att det är höst?

A. Man ser fyra filmer på bio inom loppet av en vecka.
Efter bryllopet
Älskar rika danska. Drömde en på gränsen till erotisk dröm om Rolf Lassgård några dar innan filmen så när det blev sorgligt visste jag inte ifall jag grät av rörelse eller om jag grät för att Rolf är lite äcklig.
The squid and the whale
Bästa skilsmässofilmen sen Kramer mot Kramer.
New York waiting
Oavsiktlig komedi. Hela salongen fnissade sig igenom allt det piniga.
Thank you for smoking
Ångrar att jag gått på att rökning är farligt. Är det junte.

B. Man kollar på Joey på kanal 5 och blir helt tårögd. Jag GRÄT till Joey. Vill bara förtydliga det. För jag älskar när tjejen har varit kär i killen forever och sen till slut fattar killen och kommer på att han också har feelings när han tänker efter men DÅ, då är det tyvärr försent för då har tjejen redan skaffat sig en tröstkille som hon är rätt nöjd med. Precis som IRL.

C. Man anförtror sig åt 22-åringar. Den ene sa så här typ efter min 15 minuter långa monolog; " Eh, du har inte funderat på psykofarmaka?"
Jag ba jo. Den andre, långe, efter att jag beklagat mig över hur associal och astråkig jag är nowadays :" Klart du känner så. Det är för att du är gammal. Kroppen är liksom inställd på att vara hemma på kvällarna när man är i din ålder. It´s nature." Jag ba true. So true. So young och so insiktsfull.

2 Comments:

Blogger Viktorov said...

Man vill vara varm, men man har bara fula varma jackor som inte är vinterjackor, så man cyklar/går omkring i stan och fryser. För man vill också vara snygg.

21 september, 2006 19:05  
Anonymous Anonym said...

True. Och en dag tar man på sig ylle och skinnjacka för det såg kallt ut genom fönstret. Sen är det 23 grader varmt. The britt är oberäknerlig.

21 september, 2006 20:25  

Skicka en kommentar

<< Home