onsdag, april 11, 2007

Fri os fra kærligheden

-Godmorgon Suzanne, sa jag till mig själv i spegeln i morse.
Vaknade i Suzanne Brøggers exakta frisyr. Den är underbar. Hade tänkt vänta med den tills jag blev medelålders, men nu när jag fick den till skänks av gud under natten, kunde jag inte bärga mig. Gick till kyrktornet med den, hade stolt majestätisk gång som Suzanne själv. Och hårdrockströja. Det hade aldrig Suzanne haft. För hon har stil. Arni i kyrktornet sa; Söt du är idag! Har han aldrig tyckt tidigare. Älskar när gubbar säger sånt. Måste vart danskfrisyren. Arni är från Island men talar dansk. Jag brukar tilltala honom på danska så att han ska känna sig hemma.
Älskar Suzanne. Älskar alla kulturkvinnor. Särskilt Marielouise Ekman, Marianne Lindberg De Geer och Kristina Lugn. (Carl Johan har excellent taste in women btw)
Jag älskar flera, men dessa är de utvalda jag älskar mest.
Nu jobbar jag med tron, efter det vill jag jobba med kulturen. Ty den är näst viktigast. Tidigare jobbade jag med vården. Det var fint. Och med reklamen. Den var andefattig. Kulturen, den är rik!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Efter var gång jag läser din blogg, det är ganska ofta, blir jag allt mer övertygad om att du är den ultimata människan. Så värdefull och eftertänksam, så insiktsfull och syrlig att hjärtat svullnar litet.

11 april, 2007 17:51  
Anonymous Anonym said...

Låt de döda begrava de döda, angående ett av dina inlägg längre ned. Folk försvinner och med tiden blir de till sköra genomskinliga flor. Helt OK i min bok.
Kärlek: lektion 1: välj en person som inte gillar sport och ej har sportsandaler (en styggelse oavsett kön). 2. Uthållighet är imperativt.
3. Tänker på min ungdom och vetskap om snusk och förtvivlan varför jag måste revidera punkt 2 och istället säga: skippa uthålligheten i fall av tvekan om personens vänlighet och ömsinthet.
Är väl allt, håller med dig om kulturkvinnorna ffa Lugn som är ett geni. Eva

11 april, 2007 21:38  
Anonymous Anonym said...

Det stämmer, kära anonym. Jag är ultimat. Få har din insikt, jag är glad att gud gav den till just dig.

Eva! O, den bittersöta smaken av dina lektioner i kärlek!
Jag kommer nu hålla mig till dina kriterier. Åtminstone den om vänlighet och ömsinthet. Bör man kyssa den otålige farväl?

12 april, 2007 13:39  

Skicka en kommentar

<< Home