onsdag, april 11, 2007

little sparrow


Ingen vill väl gå på bio i våren? Inte jag. Men måste. För jag har bestämt med åldring. De är icke flexibla. Vi ska se La vie en rose, of course.

Älskar det faktum att Edith hade vackra män. Hon var ju inte klassiskt vacker själv, ändå fick hon vackra män. Det går emot naturlagarna. Vackra kvinnor kan ha fula män, men vackra män har vackra kvinnor. Alltid.

Richard Wolff har besudlat Edith. Stulit henne och smutsat ned genom att ge ut hennes sånger på svenska. Hatar när töntar gör sånt. Typ "Helena Bergström sjunger Piaf". Eller "Samuel Fröler sjunger rock". Självupptagna skådisar i avsaknad av självdistans måste sluta upp med musik. Nu! (obs detta förbud gäller regina lund i synnerhet)

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men tvärtom då? Får Nina Persson, Lisa Nilsson, Justin Timberlake, Elvis Presley, Dolly Parton och Bette Midler skådespela?

Hm. Vet inte riktigt jag.

11 april, 2007 16:09  
Anonymous Anonym said...

Nä, får dom inte. Bara Elvis, han var underbar med Annmargret. De andra skulle hållt igen, insett sin begränsning och tackat nej.
Eller, Dolly var ju också bra förstås, hon får dispens.

11 april, 2007 16:29  
Anonymous Anonym said...

Det värsta var ändå Reginas sommarprat för några somrar sen. Sjukt jobbigt att lyssna på och såklart spelade hon bara egna låtar. Lätt att klaga på såklart, men man har inte ryggen fri för det. Jag klagar.

12 april, 2007 00:27  
Blogger Viktorov said...

Fast. Nicole Kidman var ju faktiskt bra med Robbie i Something stupid. Släpigt avslappnad och nancysexig i rösten. Det funkade tyckte jag. Men jag kan ju ha fel.

12 april, 2007 00:29  
Anonymous Anonym said...

Nä. Du har aldrig fel. Du har rätt. Inför alla regler finns undantag.

12 april, 2007 11:47  
Anonymous Anonym said...

nu vet jag inte om jag håller med?! såg richard wolff på dramaten när han sjöng piaf. det var super. och jag tror minsann att han har skrivit egna texter på svenska. kan ha fel där...

12 april, 2007 13:43  
Anonymous Anonym said...

Har du en thing för richard? Isf måste jag göra dig besviken. Han är gay. Supergay.

12 april, 2007 14:14  
Blogger Viktorov said...

Oh yes! Jag kom just på att jag och L mötte Richard på Norr Mälarstrand en gång, gick förbi honom på den smala trottoaren. Jag stelnade till. En av mina bästa kändisspotningar. Jag tror att jag har en liten thing för richard. Men han är nog för gammal för mig. Över femti. We best forget it.

13 april, 2007 01:24  

Skicka en kommentar

<< Home