måndag, augusti 20, 2007

a big hunk o´love


Här ser vi elvis köpa bil av en go gubbe. Det intressangta med detta foto är att det är taget ur mitt privata fotoalbum. There´s just so much more to me than you know. Det är allt jag kan säga.

Har letat bilder på en tjock elvis, det finns ej så många. En tjock, matmissbrukande elvis får oss alla att må bättre än en smal, lyckad elvis. Sådan är människan. Jag vill att vi ska må bra.
På denna bild är han av normalvikt men jag gissar att han har mage och fett på ryggen. Jag skulle uppskatta hans vikt till 85 kilo. Det skulle inte förvåna mig om jag har rätt. Det händer så ofta att det slutat förvåna mig.

Okej, här kommer ett recept på elvismacka, ett lätt sätt att bli tjock på och därmed glädja andra:
Tag två vita brödskivor
Bred ena sidan med jordnötssmör
Mosa en banan på den andra skivan
sätt ihop dem
Stek dem i baconfett & ät ett halvt kilo bacon till
Drick litervis, lods of cola till
Viktigt! Ät inte en macka, ät arton.
Glöm inte desserten. Vad det är orkar jag ej googla, men gött är det säkert.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eller ocks� ger han bort bilen. Han gjorde ju s�. Elvis.

21 augusti, 2007 11:15  
Anonymous Anonym said...

Gjorde han? Fill me in, hade ingen aningen om att han gav bort sina brumbrums. Han hade la rätt många över ändå kan man tänka.

21 augusti, 2007 16:14  
Anonymous Anonym said...

Elvis var generös redan innan han blev berömd. Hans familj var långt ifrån välbärgad, så allt det lilla extra i livet, som leksaker åt den unge Elvis, var inte lätt för hans föräldrar att köpa.

Men ibland försvann leksaker som Elvis fått. När hans föräldrar frågade Elvis om detta, visade det sig att han hade gett dem till något annat barn i grannskapet som han sett inte hade något att leka med. Den här sidan bara fanns hos Elvis och ökade med hans möjligheter att vara generös.

Genom hela sitt liv uppträdde Elvis ofta på konserter till stöd för välgörenhetsinsamlingar. Han hjälpte vänner, släktingar och totalt obekanta genom att exempelvis betala sjukhusräkningar och ge ekonomiska bidrag till livets nödtorft. Oftast i tysthet utan fanfarer. I många år gav Elvis årliga bidrag till ett 50-tal organisationer i Memphisområdet.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article472850.ab

21 augusti, 2007 19:51  
Anonymous Anonym said...

Oh, du outsinliga källa av Elviskunskap! Jag visste att Elvis hade ett fint hjärta fast inte hur fint. Nu vet jag.

22 augusti, 2007 17:36  

Skicka en kommentar

<< Home