onsdag, september 26, 2007

nazi.


On my mind:
1 Är så väldigt ledsen över det som händer munkarna i Burma just nu. Vill gråta när jag tänker på det.

2 Jag har köpt nya skor. Svarta kängor som är oroväcknade lika den typ av sko som främlingsfientliga grupper har på sig. Vill dö. Insåg inte detta faktum förrän jag gått i dem en hel dag. Min vän Källis retar mig. Säger heil istället för hej och så. Jag mår dåligt i skorna. Försöker le mot alla jag möter som jag tror har utländskt påbrå eller annan sexuell läggning än jag. De ler icke tillbaks. Häromdan gick jag förbi indianerna som spelar vid plattan. Det var en ny indiangrupp där, inte panflöjtsindianer utan några andra, i svarta dräkter med gula fransar. Jag blev illa till mods. Dels över mina skor, dels över att en etnisk minoritet blir till en turistattraktion. Folk från Arvika stannar upp pekar och säger; "kolla barn, så exotiskt." Det gör mig ledsen. Jag är en usel nasse.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är mer som Nasse i Puh.

26 september, 2007 14:22  
Anonymous Anonym said...

True, fast inte lika ängslig. Men rosa feja och så, visst.

26 september, 2007 14:24  
Blogger Viktorov said...

En gullig nasse.

26 september, 2007 15:05  

Skicka en kommentar

<< Home