tisdag, oktober 09, 2007

dalarna.

Åka på läger, laga maten, vara snäll mot alla och envar. Längta till stan, längta dålig luft och blå sirener.

Det var min helg.

Detta var finast i naturen:
1 poäng: Löven. Fint när de skiftar men förutsägbart, effektsökande.
Two points: Spegelblank tjärn. Fin men lite klyschig, som de naturromatiska motiven på farmors tavlor typ. Svår att ta på allvar.
Trois points: Mossa. Jag tycker om mossa, det finns många sorter. Nålfruktsmossor, levermossor och bladmossor. Jag tycker att nålfruktsmossor är den trevligaste mossan. Allt jag kan om mossor har jag lärt mig av Miki, min granne från barndomen. Hon älskade naturen. Jag sket i naturen. Hon är forskare nu och jag är..vahettere...
Mossan vinner.

Ute i skogen tänkte jag mycket på min takterass i stan. Jo, jag har takterass nu, sa jag inte det? Som man ser typ hela Söder ifrån, vad är det med det då? I fredags satt jag på den med en gentleman och drack te. Det var trevligt. Min rädsla för höga höjder ger mig tvångstankar, ilningar i benen, ett sug efter att hoppa. Jag tänkte att det skulle passa väldigt bra att hoppa just då, för det skulle betyda att min sista stund i livet varit väldigt fin.

5 Comments:

Blogger essie said...

Fint för betongbarnen att komma på kollo var det.

Jag tycker det är lite trist att Mia Farrow inte är så snygg längre som hon var innan. Hon borde jobba på en snyggare självbild, tycker jag. Det är viktigt.

09 oktober, 2007 19:28  
Blogger essie said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

09 oktober, 2007 19:28  
Anonymous Anonym said...

Essie, ja men stan är bättre. Mitt landsortskomplex gör att jag älskar stan och föraktar landet.

Är det du som tog bort? Eller vem var det? VAr det månne någon som skrev; Marry me Erina? Jag tror det.

10 oktober, 2007 10:43  
Blogger essie said...

Det var jag som tog bort för mitt stod två gånger.

Om nån hade skrivit marry me Erina så hade den ju såklart låtit det stå kvaaar! Iaf om du sa ja.

10 oktober, 2007 14:52  
Anonymous Anonym said...

Jag tackar ja till vem som helst. Det är ett problem, att jag är en ja-sägare. Behöver hjälp.

11 oktober, 2007 13:36  

Skicka en kommentar

<< Home