onsdag, oktober 03, 2007

svek.

I och med att vi i Erinasällskapet (ja, vi är flera)uppmärksammar Mia Farrow idag, sänder vi också en tanke till alla bedragna kvinnor världen över. När Woody bedrog Mia med Soon-Li var det största sveket i modern tid. Kvinnor worldwide kippade efter andan, fick inte luft när de läste löpen. Alla nickade i samförstånd åt varandra medan den fruktansvärda nyheten sjönk in; "...och med hennes egen dotter! Jo, jo. Det är sådana de är, männen." Sedan tog de sina matkassar, suckade, gick hem och lagade mat åt sina ungar och sina karlar och världen gick vidare. Utom för Mia. Som skrev What falls away. Sketabra bok. Sketabra! Jag läste den inte, som många andra, av sensationslystnad utan drevs enbart av mitt genuina intresse för människor. Skoja. Allafall. Läs den. Så sorglig, så fin, så...osund när det kommer till alla barn hon adopterar och som ändå kommer sluta som fuckups, precis som Brad & Angelinas ungar som de bär hela tiden trots att de är typ sju år. Sa jag att den är sketabra, boken?

ps. och hon har vart flickhustru åt frank sinatra, bara en sån sak.

4 Comments:

Blogger E1 said...

Jabba, fest i Kapernaum - Farrow är en favorit. Ända sedan Rosemary's (fasan, skräcken och så en så himla fin frilla). Måste läsa. Skall genast slita mig från tovandet av ullen,mönsterpassningen och nålfilandet (samt boken "Flugsvampen och människan", japp, den finns och är helt otrolig om man är lite nördig som jag) och raska till Hedengrens imorgon. Klart Guillou har humor apropå ditt inlägg därnere. Men han är blott en man, det måste man komma ihåg. Kan även meddela att jag talat med Nittve idag vid vernissagen av Modernas nya utställning. Dock var han så uppfylld av Baertling att vadmalsprat och Erinasällskap inte kunde komma ifråga. För lite linjespel i det tyget, troligen.

03 oktober, 2007 22:11  
Blogger essie said...

Mia Farrow och Diane Keaton. Sån ska jag bli sen.

03 oktober, 2007 22:45  
Anonymous Anonym said...

Du får vara mia så är jag diane. Vem är vår woody?

Eva: Är Lars lyckligt gift/sammanboende? För annars känner jag att jag skulle kunna bli lyckligt gift med Lars.

04 oktober, 2007 11:38  
Blogger E1 said...

Nope, jag tror han är sambo med en inrederska. Däremot rekommenderar jag John Peter Nilsson, intendent på Moderna. Måhända lite gammal för dig men som han, i sitt tal där vid vernissagen igår, brann för Baertling kan han brinna för dig. Hög höjd över havet också. Bra i dessa osäkra klimattider.

04 oktober, 2007 14:19  

Skicka en kommentar

<< Home