fredag, oktober 19, 2007

holy heart.

Fader Gustavo, som endast finns med oss en kort tid nu, presenterade en utväg, ett flyktförslag för mig.
Heliga hjärtats kloster. Det ligger vid Vättern nånstans. Jag ska resa dit. Det blir som att vända hem. Jag är typ född i vättern, den är mitt fostervatten kan man säga.

Jag reser till Heliga hjärtats kloster med min sargade själ för att se om den går att frälsa. Kanske står den utom räddning?
People: Var är Erina?
Kyrkofader: Hon är i Heliga hjärtats kloster.
People: Vad gör hon där?
Kyrkofader: Nunnorna lägger salvia på hennes arma hjärta.
People: Men när kommer hon hem då?
Kyrkofader: Hon är hemma. Heliga hjärtats kloster är hennes hem nu. Frid över hennes ljusa minne.

4 Comments:

Blogger E1 said...

I klostret har de laudes 6 15 - sannerligen inte optimalt. Erinasällskapet lägger därför in sitt veto. Oavsett att vadmal funkar fint vid blåsigt Omberg bör en Erina verka ute i världen.

23 oktober, 2007 19:49  
Anonymous Anonym said...

Du har rätt. Jag kommer hem igen till jul.

24 oktober, 2007 10:59  
Blogger E1 said...

Låter bra det. Eller pröva på en onsdag, de tar emot besökare då.

24 oktober, 2007 11:22  
Anonymous Anonym said...

ok.

24 oktober, 2007 15:46  

Skicka en kommentar

<< Home