fredag, oktober 19, 2007

rachmaninov.

Jag trodde jag dog och och kom till himlen igår alltså. Häremingud vad underbart det är med symfoniker, med konsertmästare, med cymbalslagare och konsertpianister! Jag satt med tårar i ögonen, helt tagen av musiken som smekte min svarta själ, precis som när Richard Gere tog Vivian till Operan i Pretty Woman. Allt var identiskt med filmen, förutom att jag inte var prostituerad, köpt men inte prosti.

Efteråt försökte jag förklara konserten för någon som inte var med, återge hur det lät när violonisterna snuddade vid strängarna, när de virvlade som vinden. Det var svårt.

Jag är less på att stå på spelningar med obskyra band från västbelgien, har känt så länge nu. Däremot är jag helt rätt i ålder för klassiska konserter, för stoppade stolar, grånande tinningar, för päls och tung parfym.

7 Comments:

Blogger Unknown said...

OMG tänk du, jag och Eric Ericson i en loge på konserthuset! Har också slutat med musik från efter 1750. Förutom Dvorak, Pärt och möjligtvis Wagner. *dör, orgasm*

19 oktober, 2007 18:07  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, du är så knäpp. Men kusligt, jag lyssnar på Arvo nu, blir sketaledsen av det. Men, ändå gött.

Jag delar loge med dig any given day, lova att du har pälskrage på rocken då, jag älskar pälskrage. Eric E kan man inte lita på, han trillar av pinn närsomhelst.
All min kärlek
/e

19 oktober, 2007 18:34  
Blogger Lovisienstadt said...

rachmaninov är den bäste. jag har också nått åldern för konsert med pälskrage. bevis finns bland mina bilder från riga, men de kan ju du inte se, så då spelar det ingen roll.


P.S JIPPI JAG HAR DATOR IGEN, JAG KAN LÄSA DIN BLOGG, DEN ÄR BÄST!

20 oktober, 2007 12:20  
Anonymous Anonym said...

Nej, du är för ung! Du är i ålder för rökiga replokaler, för smala indiepojkar med blodfattig hy. Men ok, jag såg dina bilder från Riga förra året, jag måste erkänna att du är kvinna nu, konserthusens portar är vidöppna för lammkött. I synnerhet när de spelar själva.

21 oktober, 2007 12:35  
Blogger Unknown said...

Faktum är att jag såg Eric E på konserthuset iförd pälskrage för inte så länge sedan. Han kom med färdtjänsten. Hejade på folk på kafét i entren mot sveavägen. Dock inte på mig och boyfriend vid bordet bredvid. Jag och boyfriend ba: titta på honom, titta på varandra och ba *iiiiih*

24 oktober, 2007 19:31  
Blogger Unknown said...

Förresten med "inte så länge sedan" menar jag i själva verket i typ april. Han kanske ligger vid gravens brädd nu stackarn. Tänker ledsamt på Eric , f.ö min namne, och lyssnar på Arvo. När Erik dör byter jag namn till Arvo. Det är sexy.

24 oktober, 2007 19:34  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker Erik fint. Framför allt tycker jag att den feminina versonen av namnet är fullkomligt underbar.

26 oktober, 2007 21:56  

Skicka en kommentar

<< Home