torsdag, oktober 11, 2007

love will tear us apart

Ärligt talat, skriva blodge är så last century, fattar inte varför jag gört. Borde lagt ned för exakt två år sen, jag ber om ursäkt för mitt begränsade intellekt.

Allafall. Feelings, vem förstår dom, rår på dom, kan behålla dom?
Inte jag.

Rocky sa till mig på skarpen, hon ba; "Nu är det ju såhär, att i det här samhället lever vi efter normen tvåsamhet. Väljer du att leva utanför den normen, fine, men du kommer bli ensam, det måste du förstå.
Ja ba; "okej" jättetyst, skamset.

Jag är ett freak, misfit, retarded, och jag kommer bli...över. Typ gött.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

feelings. ingen förstår dom. fast en del låtsas att dom gör det.
själv ignorerar jag dom. och blir över.
hur ser din helg ut? ska du på läger igen?

11 oktober, 2007 15:59  
Blogger E1 said...

Nerrå, det blir bra. Om det inte är rätt så går man vidare. Förr eller senare stannar du en stund hos någon. Mer går icke att begära. Och ensam är människan alltid. Så är det med den saken.Normen tvåsamhet är f ö överskattad. Hellre tre- eller fyrsamhet (då kan man spela kort också). Hälsar jag, på resa, ingen mossa här men funderar på om björndito inte vore snygg ihop med vadmalen trots allt. Som mössa t ex. PS kolla in den där snällpojken på Designtorget jag tipsade om i maj.DS

12 oktober, 2007 09:14  
Anonymous Anonym said...

Ja just det, honom har jag alldeles glömt. Har haft annat för mig. Men snart kommer jag la inte ha nåt för mig alls.
Säg mig, är det polygami du förespråkar?

12 oktober, 2007 11:02  
Blogger E1 said...

Tja, jag tänker mig mer världsomspännande grupper man kan ingå i. Läs Vonneguts är det Burfågel eller ? Kommer ej ihåg men där finns idén med artificiella släkter under parollen "Lonesom no more". Var man än far i världen finns det en släkt att ingå i. Alltid gillat den tanken.

12 oktober, 2007 11:59  
Blogger E1 said...

Lonesome, lonesome no more såklart

12 oktober, 2007 11:59  
Blogger Viktorov said...

Men Erina! Vilket inlägg. Jag är bekymrad.

a) Blodge är ju verkligen inte det hetaste around, men du får inte lägga ned, ännu mindre borde du ha lagt ned för två år sedan! Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det för dig.

b) Feelings. Ingen förstår dem. Det har jag börjat förstå mer och mer.

c) Tvåsamhet. Det är ju också väldigt nittonhundratal. Men visst är det mysigt på sitt sätt. Jag tror att tvåsamheten är minst lika svår att få ihop som komplicerade, alternativa, fria kärlekskonstellationer. Det är aldrig för sent om man skulle vilja ändra sig åt endera hållet, är det?

Vi är alla främlingar, och ja, alla är vi ensamma. Ensamma tillsammans kanske i bästa fall. Om jag kunde så skulle jag krama dig.

13 oktober, 2007 01:57  
Blogger E1 said...

Viktorov - håller med på alla punkter. Och omtanke finns i världen - bara det faktum att vi sitter och läser här varje dag & tänker på dig, Erina & undrar & bekymrar oss & gläder oss. Sällskapet må vara fiktivt, nätbaserat men det består av kött, blod och kärlek. Ju.

13 oktober, 2007 11:35  
Anonymous Anonym said...

Kram!

15 oktober, 2007 16:16  
Anonymous Anonym said...

Förlåt det lät barskt! Det är ju lätt för mig att säga som har det å det torra, så att säga.
Jag har alltid tänkt att det finns ett motsattsförhållande mellan trygghet (som också kan vara tråkigt) och frihet (som också kan vara ensamt). Man måste välja något. När jag var ung ville jag hellre vara fri och inte binda mig till kompisgrupper eller pojkvänner (av typen bättre än inget) även om jag ofta var ensam, men jag var fri och gjorde vad jag ville. Nu är jag mätt på friheten och vill vara trygg. Än är det inte tråkigt men det kanske det kan bli periodvis men valet är gjort och jag är nöjd trots att jag är mindre fri. Gläd dig du åt din frihet du har nu. En annan gång vill du ha tryggheten och då skaffar du dig den!

17 oktober, 2007 09:49  
Anonymous Anonym said...

Rocky är det du? Det var icke barskt, det var sant. Jag måste snyta mig, klippa mig och skärpa mig. Så tycker även Kuratorn, hon sa att min tid är knapp.

Jag har aldrig haft tryggheten, frihet är allt jag vet.

17 oktober, 2007 18:23  

Skicka en kommentar

<< Home