onsdag, juli 02, 2008

politiskt inkorrekt.

Några barn kastade stenar på en liten andfamilj. Stora stenar. Jag såg rött. Jag har aldrig sett rött förut. Möjligen blått och svagt lila, men aldrig rött. Så jag klev upp ur vattnet ( jag simmade i sjön, helt nära änderna) och skrek; Stick hem era fetton! (Erina= djurens beskyddare.) Just när jag skrek kändes det rätt och riktigt. Strax efteråt, när jag såg att en av pojkarna var något rundhylt kändes det...inte bra. Kolla på mig, jag är också ett fetto! ville jag ropa. Gå inte hem, kasta sten på mig istället! Det gjorde de inte. Istället såg jag ryggen av rund 11-årig pojke som gick med nedböjt huvud mot sin handduk.

1 Comments:

Blogger smul said...

Nej det var ju faktiskt inte så bra sagt.

12 juli, 2008 12:59  

Skicka en kommentar

<< Home