tisdag, juli 01, 2008

indianajonessommar.

Det var jättefint och sol när jag vaknade, håret flöt ut över hela kudden som olle adolphson skulle sagt, som en gloria och jag låg med händerna knäppta över bröstet som ett helgon, eller ett lik kanske inte vet jag. Jag tror bestämt jag somnade exakt så. Allafall så är det en jättefin dag och jag har ny klänning på mig som kostade 149 kr och går barfota i kyrktornet för det är bara jag här. Igår fick jag mig en släng av sthlm fashionweek (hatart) på F12 där det bara var snygga fashionpeople. Och så jag. Och min granne men han kände alla och är rätt snygg själv så han lämnade mig ensam med ett jättestort glas kaffe i handen, jag dricker inte ens kaffe men det uppfattade inte han (dåligt). Jag blev jätteglad när jag fick se tre australiensare som bett mig fota dem på skeppsbron tidigare under dan. Hej känner ni igen mig sa jag (som vanligt) och de ba sure mate (playmate?) och jag bara thank god , och sen sa de att de var rockstjärnor (yeah right) och att de älskade sverige (easy girls) och att de ville stanna här hela sommarn. Min granne ba kände du dem (mighty impressed) när vi gick hem a nu gör jag det, sa jag. Och sen var det nån som skurit i daisy, min cykel, skitarg blev jag. Måste de välja den svagaste på hela parkeringen, kunde de inte bara skurit i mig direkt, himla ungar. Jag har tejpat henne med isoleringstejp nu, lagat henne så gott det går men hon är illa medtagen, det går bara att svänga henne åt höger efter att de slog henne. Det är skitjobbigt är räkna ut vägar så att man bara svänger åt höger. Marc Jacobs har gjort en parfym som heter daisy, hade inte flaskan vart så ful hade jag köpt den åt henne.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att din stackars cykel bara kan svänga till höger får mig att minnas några av de blodiga, otäcka äckelvitsar som fanns när jag var barn, typ: "Pappa, varför kan jag bara simma runt i cirklar? - Håll käften unge, annars hugger jag av dig andra armen också!" Jag ryser mer nu än då vid tanken.

/Filosofen

01 juli, 2008 23:12  
Anonymous Anonym said...

jag cyklar mycket i cirklar, det gör att jag även kan komma in på gator som svänger åt vänster.

02 juli, 2008 12:34  

Skicka en kommentar

<< Home