måndag, oktober 02, 2006

Revelation

Pappa kom till mig i drömmen och sa såhär till mig ; Varför har du aldrig bilder på gulliga hästar i din äckliga blodge?
Exakt så, fatta inte vad han mena.

Sov helt lätt i natt, svävade i någon sorts ingemansland all nite, typ som att högra hjärnhalvan var död medan vänstra registrerade ljud från gatan och grannarna. Drömde att jag såg en hemlös bakifrån. När han vände sig om var han det hetaste jag sett ever. Ansiktet var som hugget i sten, ögonen glödande. What a waste att den härliga karlen är uteliggare tänkte jag. Sen inget mer.

Vet att det är förbjudet att skriva drömmar men de här var ju korta. Den snygga uteliggaren bevisar ju en viktig grej. Nämligen. Att det är bättre att vara smart och uglo än bara snygg. Tvärtemot vad man alltid trott. Minns när man var ung och identitetssökande och tyckte jättemycket om att diskutera den här frågan med sina vänner som hade fet hy och clerasil;

- Jättetjock och jättekort och ursmart eller skitsnygg och pantad, vilket tar du?
- Hmm. Svårt. Men alltså, om jag är smart kan jag förmodligen få pengar och en snygg och ung golddigger bara för att jag har mycket pengar. Exakt hur ful är jag?
- Du är en och fyrtio och har näshår och öronhår som sticker ut.
- Men det klipper jag av.
-Får du inte.
-Varför inte då?
-Då loosar du alla pengarna. Och du har vårtor i hela ansiktet också.
-Dem tar jag bort med laser.
-Får du inte.
-Nähä. Jag tar väl snygg då. Hur snygg är jag?
-Du är så snygg att överallt du går har du en svärm av män som strör rosenblad och blåser såpbubblor runt dig. De typ bär dig överallt och matar dig på restauranger. Alla älskar dig mer än livet självt. Barn och djur också. Och gamla. Alla bilar stannar när de ser dig. Bussarna också. Förarna går ut och faller till marken av din skönhet. Sen blir de påkörda och så blir det bara mos.
- Synd. Varför blir jag älskad?
-För snygga blir det.
-Mmm.

-Vilket tar du då?
- Snygg såklart. Då kan man ju bara lata sig. Den med brains måste ju förvalta sin smarta idéer och bygga affärsimperium medan den snygga kan vara modell några år och få några millar och sen bara lata sig och vara dum i huvet och inte fatta nåt.
-A, så skönt.
-Snygg är bäst.
-Ingen protest.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kul att du är tillbaka! Hurra! Jag har drabbats av massor med nittitalsnostalgi på sista tiden, appropå tidigare inlägg. Det måste bero på på det återvändande men mindre bylsiga grungemodet och poshs fula page. Eller så är det åldern.

02 oktober, 2006 22:23  

Skicka en kommentar

<< Home