torsdag, november 09, 2006

Don´t call me. I won´t call you.

Oh. Vad jag hade velat se ut som Mia Farrow i håret. Så söt. Mitt hår har inte varit fräscht sedan 1993 då jag var teen och hade förväntansfulla ögon. På alla kort från den tiden ser man Molly och mig med helt uppspärrade ögon som liksom skriker " Livet är en fest! Jag är hedergäst! Jag är med på allt!"

Cari brukar gå till en barberare som heter Snagg it. Han tog in henne i en kammare och masserade gratis också. Det var den bästa massagen hon fått i hela sitt liv. Och den konstigaste.

Tänkte att jag skulle skriva nåt om omvärlden. Det blir svårt. Kan inte komma på nåt. Alla verkar tycka Britneys skilsmässa var yesterdays intressantaste nyhet. Det tycker inte jag. Fattar inte varför famous people gifter sig överhuvudtaget. Det bevisar ju bara hur dumma och obildade de är i sina huven.

Fattar inte heller varför jag inte kollar mer på tv. Det är ju så mycket bra där. Det är ju i teve det händer liksom, inte i det verkliga livet. Känns som att jag missar allt för jag deltar i det verkliga livet och det suger. Måste verkligen skärpa mig med tevetittandet, måste titta mer, minst fyra timmar om dan. Kommer antagligen bli en mycket lyckligare människa då.

Min mobil håller på att kuka ur. Det stör mig inte så mycket som det borde. När det ringer stänger den bara av sig själv. Det är gött. Orkar ändå inte prata. Eftersom jag inte är rik längre kan jag inte köpa en ny. Det är också gött. Oftast vill man ju ändå inte prata med dem som ringer. Otillgänglighet är det nya svart.

Min syrra har lämnat inredningsmagasin i min appartment. Jag hatar inredningsmagasin deeply men kände mig ändå tvungen att läsa dem igår. Jag vet inte vad det är men de gör mig illa till mods. Alla verkar vara så rika. Leva i lyx typ. Det gör mig illamående. Typ som ett lesset u-landsbarn. Och alla är lyckliga i dem fast man förstår att pappan antagligen är en wifebeater i verkligheten. Jag försöker tänka så.

Family living är min värsta tidning. Där står det jämt vad alla tjänat på sina hus och lägenheter. Det är så äckligt.

Jag är någon som står kvar i snön med hjärtat i handen när alla andra har gått in. Jag är även emot den nya regeringen.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äntligen! Ett politiskt statement, som vi har väntat..

09 november, 2006 14:36  
Anonymous Anonym said...

Erina! Jag älskar din blogg! Jag bor i Göteborg, tycker om att läsa, badar helst i badkaret!
G

09 november, 2006 15:56  
Anonymous Anonym said...

och jag älskar dig. Mitt enda intresse är bada badkar.

09 november, 2006 16:00  
Anonymous Anonym said...

Men jag med! Och jag älskar dina snygga bilder. Var hittar du alla?? /göteborgs tjej

10 november, 2006 22:52  
Anonymous Anonym said...

En dag bildgooglade jag på olika ord. Till exempelt automne Paris. Då fick jag upp fina höstbilder från Paris. Det gäller att man kan många språk för att man ska hitta såna här fina bilder.

Är vi ihop nu?

12 november, 2006 12:07  
Anonymous Anonym said...

så klart vi är! Alla vill väl vara ihop. /Gbg tjej

13 november, 2006 11:58  
Anonymous Anonym said...

I hate Family Linging också. Jag undrar alltid vad det skulle stå om min bostadskarriär. Uppvuxen i en sjuttiotals villa i en förort till Habo. Flyttade till Göteborg och drog omkring mitt bohag i olika hyresettor i city. Hittade en kille flyttade till en hyrestvåa i innerstan. Köpte hus i fucking Älmhult. Sålde det med förlust. Flyttade tillbaka till hyrestvåan i Göteborgs innerstad med man plus två barn. Inte lyckat. Även om min man är inredningsarkitekt skulle F L aldrig nedlåta sig till att göa ett repotage om min lusiga bostadskarriär.

13 november, 2006 18:59  
Anonymous Anonym said...

Hurra, jag har en tjej!

Kurri: Ändå är du den mest lyckade för du är så förnöjd i tvåan. Du vet ju att ni kommer få det där skärgårdshuset en dag och du vet ju att du har excellent taste in inredning och du vet ju att du är ett chefsämne och du vet ju att du har finaste mannen och barna så fuck that paper. Du vet ju.

13 november, 2006 20:27  

Skicka en kommentar

<< Home