tisdag, april 17, 2007

Ligger mycket i gräs nuförtin


Det var en av de första varma dagarna i förra veckan, det var varmt men inte tillräckligt varmt för man skulle förstå den globala uppvärmningens omfattning. Jag var sen till jobbet, men inte tillräckligt sen för att de skulle tappa hoppet om mig. Jag tog av mig skorna, la mig i gräset i Humlan, kolla upp i trädkronorna och sa "ah". Denna stund påminde väldigt mycket om den scen i Pretty woman när Richard Gere skolkar från jobbet och Julia tar av honom strumpor och skor. Man ser då att Richard har extremt vita och äckliga fötter. Precis som jag. Alltså, allt var så pretty w den dan förutom att jag inte var i sällskap med prostituerad. Hade gärna umgåtts med prostituerad. Jesus gjorde det hela tiden, men jag såg ingen prosti just då, där i parken.

I söndags i gräset i humlan med Almodovar;
- Almo, almo har du hört? Borgarna ska ta bort cykelvägarna och sälja ut kulturbostäderna!
- Men varför då?
- För dom är dumma.
-A.

- Vilka röstade jag på nu igen?
- Kommer inte ihåg kära du, sa jag.
Almo tänkte länge, sen sa hon;
- Centern! Det är ditt fel!

Och det var det. Jag sa till henne att det passade bra om hon rösta på Maud eftersom Almodovar är från Gotland. Typ gillar lantbruk, får och så. Då gjorde hon det. Hon är så lättlurad.