måndag, april 16, 2007

Åh det är skönt när mitt stockholm är grönt


Från djursholm till danvikstull genom broarna i gamla stan har jag irrat runt vid min gud
Så är mitt liv nu. Typ som Orups när han var nyskild och irrade runt på Gino helt kokinstinn på det goda nittiotalet. Eller, det lät inte bra. Jag menar, jag cyklar mycket. Överallt cyklar jag. Djursholm! Danvikstull! Du fattar. Jag inte hög. Det är inte nittiotal.

Annars lungt. Mekar cykel, övar gitarr, solovårar lite när jag kommer åt.
Har olja i fejan hela tiden, mekar var dag. Har lovat en akutsköterska + sjukgymnast att köpa hjälm. Cyklar som en idiot. Kan inga regler, tävlar med bilar, har ingen lokalkänsla, hamnar i konstiga förorter när jag ska till ica typ.

Jobbar på min doktorsavhandling. Skoja. Jobbar med att försöka kartlägga de bästa spotsen i stan för att solovåra gubbar. Servicehem säger du, för gamla säger jag. Är ej Anna Nicole.
Går för halvgamla gubbar, östermalmsgubbar, såna som klär sig bra och som varit gifta ett par gånger. Lätta att få. Tyvärr har jag passerat åldersgränsen för att anses som lammkött, kungens kompisar gillar ungt. Ska gå för konungen själv.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sk-t i konungen. Ni är värda ett bättre öde. Båda två. Däremot kan du få ett hot tip för solovår. Där di rike gubbera är oförberedda. Di står nämligen i kö var söndagmorgon på Gateau på Djursholm. För te å köpe fashionabelt frukostbröd. Och hittar du ingen gubbe kan du ju köpe lite bröd du me.

16 april, 2007 21:06  
Anonymous Anonym said...

Å naj, hatar gateau. Har sällan vägarne förbi djursholm på mornar, men, men. Vad gör man inte för att få rika gubbar?

17 april, 2007 10:31  
Anonymous Anonym said...

Alternativt kunde du satsa på någon av de hundra bagare som varit igång hela natten för att fylla butiken. Ett liv med en bagare... could it be better?? Fast du kanske hellre vill go for en charkuterist?

17 april, 2007 14:12  
Anonymous Anonym said...

Ja, en bagare! Men har han bagis tror du? Det är liksom det som är enda kriteriet att uppfylla för att få förmånen att bli solovårad av mig.

17 april, 2007 16:08  
Anonymous Anonym said...

Du är så krass, erina. Kanske kan du bli botad på retreaten. Börja regnohösta folk i stället.

19 april, 2007 12:04  

Skicka en kommentar

<< Home