torsdag, december 27, 2007

vykort från ett jullov.

Hej! Här på lovet i småstaden har jag det jättebra. Jag äter bra, sover bra, dansar bra och sjunger bra. Jag är mest med min farmor och åldringarna. Det bästa med dom är att dom är trötta och gillar att vila. Jag brukar sova till klockan tolv på dagarna. Ibland, som idag, sov jag till halvett. När gamlingarna sover middag nångång mellan halvtre och fem sover jag också. När gamlingarna vaknar om mornarna vet jag inte riktigt. Vi brukar lägga oss vid tolv på natten och somna direkt. Gamlingarna tycker om att snarka.

Det är mest regn här, igår var det dimma. Man såg inte staden från köksfönstret, inte ens macken såg man.

Jag har läst tio böcker, alla var tråkiga utom den elfte, som var en barnbok med ljuvliga illustrationer. Jag tänker mycket i Lars Noréndramaturgiska termer, varför vet jag inte. Idag sa min mamma att jag var oartig som inte hälsade ordentligt på hennes väninna på ikea. Väninnan sa att jag var söt fastän jag inte var det. Ibland säger mammors väninnor sådant för att lugna modern, få henne att tro att någon kommer ta hand om hennes unge någongång.

Imorgon kommer jag förmodligen 1)köpa nån gammal lampa på Röda korset x) läsa en bok av ivar lo 2) göra ett kollage, älskar kollage. Och dekolltage, men de är svåra att göra. Iallafall för mig.

Soliga hälsningar från Erina och Småstaden

ps. mina belevade vänner snackar skit om småstaden, säger de inte står ut med dialekten, med mänskorna, mentaliteten. Det gör mig upprörd. Jag tycker allt är underbart här, som ett vakum, ett skyddsrum från det vanliga, hårda livet. Vara straight, gefta sig med grannpöjken, få en unge, bygga hus, käka körv, tala bred dialekt, ha veromodajeans, skulle byta any day. ds

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

ok.fattar piken. jag har faktiskt gjort mina hundår på landet. nu är jag färdig med det.(det hela hade bara känts lite mer trovärdigt om jag hade bosatt mej i storstan och inte på en öde ö..)

30 december, 2007 20:12  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att du kommer hamna i en sketastor stad till sist, typ Mexico city. Det är du så värd, medan jag kommer sluta min ögon för gott i sandhem/alternativt skämninge.

30 december, 2007 23:06  
Anonymous Anonym said...

OK, du på Skämning, då gör jag comeback och sköter om dej tills du kryat på sig så pass att du orkar åka med på stadsresa till Tidaholm iförd resekostym. Därifrån kan vi succesivt slussas ut till mer stimulerade miljöer.
Men Sandhem. Nej inte du, inte i den öknen, du är värd något mycket vackrare.

02 januari, 2008 12:39  

Skicka en kommentar

<< Home