torsdag, juli 03, 2008

en dejlig rosa.

det är juli, folk är på semester, industrisemester finns det ens längre? nåväl, jag sitter ensam i ett kyrktorn i en förort till en större stad - i europeiska mått mätt- jag är oanständigt klädd och jag hoppas inte jag blir påkommen, en gång blev vi det jag & cari, det var en annan sommar då det var trettifem grader varmt i tornet och hon gick i baddräkt och jag i kjol och bh. precis då kommer en liten sträng herre i trenchcoat och hopsnörpt mun, jag tycker om att tänka på honom som Den sista puritanen.

ikväll ska jag passa gudungen min medans hennes föräldrar dansar tango på nån dansbana inne i stan. jag längtar till astrid, hon är så fin. jag har ett foto av henne på väggen på mitt kontor. alltid vill jag finnas för henne.

5 Comments:

Blogger joel klehn said...

och jag avundas gudbarnet. trettifem grader har vi i rithuset också men där har vi smoking. så länge vi kan andas bär vi fluga.

den siste puritanen.

03 juli, 2008 23:34  
Blogger Unknown said...

Gabardin! Trench! I love. Älska puritanen! Jag köpte en syndigt dyr burberryfodrad på rea nere på kontinenten i förra veckan och längtar till hösten när jag kan ha den. När jag går i den nu ser jag bara obehaglig ut, mammor schasar bort sina barn när jag kommer för nära etc. Opuritansk ser jag ut. Men jag har inte råd med andra kläder nu, efter den.
Annars var jag på det gröna nöjesfältet med mitt gudabarn häromdagen. Han är en mes, precis som jag var, och vågar bara åka kärlekstunneln. Vi åkte den tre gånger och det var lika roligt varje gång. Tyckte iallafall han.

04 juli, 2008 01:03  
Anonymous Anonym said...

Jolly; Avundas gudbarnet som i att du skulle vilja vara mitt gudbarn eller att du själv vill ha ett? Jag skulle absolut kunna tänka mig dig som gudson, jag kommer isåfall ansvara för din andliga uppfostran samt förse dig med presenter. På tal om presenter - en av dina har jag druckit opp.
Om jag händelsevis skulle få ett barn på byn eller så vill jag att du blir godmor åt det. Jag hoppas på en son.

Pojkfröken Erik; Du är så gullig och fin. Jag är säker på att du bär upp din nya trench på en underbart, sällan skådat sätt. Du vet om att jag heter erika eller? Det gör jag. Fick jag välja skulle jag även vilja vara godmother åt dig och åka kärlekstunneln tre gånger med dig.

kram mama

04 juli, 2008 10:41  
Blogger Unknown said...

Nej det visste jag inte, alltså att vi hade samma namn more or less. En gång kände jag en gammal dam som hette Erica, med betoning på E, det var viktigt, för hon var av de högre ståndet och från Österrike. Varje dag kom hemtjänsten och gick ut med hennes ilskna hund fem gånger, i övrigt fick de inte komma henne in på livet, helt rätt brukade jag tänka. Väldigt puritansk dam, kanske den sista puritanskan. Du skulle ha gillat henne.

04 juli, 2008 11:42  
Anonymous Anonym said...

Jag har funderat på det, att betona det så. Men då blir det ju mindre likt erik? Ett tag hette jag erica men jag bytte sen.

puss!

04 juli, 2008 12:16  

Skicka en kommentar

<< Home