måndag, juli 07, 2008

hej hej sommar.

Semester och det regnar katter och hundar, det är råhärligt. Jag älskar när det är ett tydligt väder, som idag. Gul regnkappa på. Röda gummistövlar på.

I sommar ska jag mest stå i en åker med en vän och titta på gräs.

Jag längtar till augusti för då öppnar den lilla optikerbutik där jag ska ha min årliga synkontroll. Hoppas, hoppas på dålig syn. Hoppas, hoppas örnsynen försvann med min ungdom. Jag har sett ut ett par Johnny Deppglasögon som kommer bli perfekt åt mig. Fast johnny är finare i sina. Han ett så finmejslat ansikte, vår herre målade honom med tunna penslar. Mig målade han en annan dag. Ibland tycker jag att jag har ett sådant ansikte som kommer emot en och bara blir större och större om du fattar vad jag menar. Lite älghuvekänsla. Men det är okej, jag låter ingen skugga falla över vår herre.

hej på en stund!

6 Comments:

Blogger E1 said...

Hej sjaelv haelsar jag fraan Paris, hur bra som helst. Inte saa mycket aaker och graes utan folk, som vanligt det jag gillar baest. Folk. Glad sommar, ocksaa.

09 juli, 2008 17:54  
Anonymous Anonym said...

vår herre målade inte dig alls. du är ett grafiskt tryck, en kopia i en limiterad uppsättning av stjärnor, som faller o önskar att de borde va där, med honom, den här sommaren.
med johnny då förstås.
-Markiewski

12 juli, 2008 22:03  
Blogger E1 said...

Ja, nu har jag naatt och njutit av Atlantkusten naagra dagar.Haer aer en del graes men mest hav. Imorgon Paris igen. Taender ett ljus for dig i naagon kyrka, saaklart. Jeanne d!Arc (merde, tangentborden haer aer galna)

16 juli, 2008 21:09  
Blogger Unknown said...

Erina, Erina! Var är du? Nu när till och jag är tillbaka i blodgosphairen, tydligen. Eventually. Här: lookingformessiah.blogspot.com

30 juli, 2008 21:49  
Anonymous Anonym said...

Erina dear! När är du tillbaka? Saknar dig!
/Från en anonym men stor beundrare!

07 augusti, 2008 20:49  
Anonymous Anonym said...

Darlings! Tack för att ni läser en svagsint kvinnas ord, jag är glad för er och hoppas att ni liksom jag haft en fin sommar.

kram erina.

07 augusti, 2008 21:45  

Skicka en kommentar

<< Home