lördag, augusti 09, 2008

ett brev.

Hej. Här kommer brev från pensionärskolonien.
Det regnar hela tiden i den här stan. Jag har gjort en spellista med lessna gubbar. Och en med gamla sånger som jag älskar, älskar, älskar.
I övrigt, inget att skriva hem om.
Jo, min niece Tudor 5 har gjort slut med sin kille. Igen. Det var igår. Första gången gjorde hon slut för att han alltid hade kråkor i näsan. Så han snöt sig och kom med blommer och så blev de ihop igen. Denna gången vet jag inte riktigt vad som gick snett. Bristande kommunikation kanske.
Pensionärerna tittar på teve om kvällarna. Jag har blivit så känslig för rörliga bilder att jag grät mig genom ett reportage från georgien. Sen ville jag inte se teve mer. Jag har inte läst en bok på årådar. Men jag har badat litegrann. Det var då jag förfrös det allra finaste. Jag hoppas det tinar opp.

kram e.