fredag, augusti 08, 2008

höst,bröst,tröst.

Det finns någonting djupt trösterikt i de allt mörkare kvällarna, i kylslagna vindar och överblommade trädgårdsland. Jag tycker det. För då vet man. Att allt snart är som vanligt igen. Alla kommer hem till stan, alla ser film, alla har kofta och tänder ljus och lyssnar på lugna favoriter 104,7. Utom jag.

Höst är min bäste vän.

Om sommaren, tillvaron helt drömsk, verklighetsfrånvänd. Om hösten, regn och varda. Älskar varda. Rutiner och varda, kan inte vänta.

Ok, jag har tjyvstartat lite. Genom att lyssna på freddie wadling hela sommarn. Han är bra fin. Och hela fläskkvartetten förresten. Jag har inte riktigt kommit över att jag inte gick på tom waits i barcelona. Men kanhända att jag ser honom en dag och kan säga förlåt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

(eftersom jag vill säga något men inget har att säga stoppar jag det i en liten parentes. fint om hösten evita)

(klehn)

09 augusti, 2008 17:05  
Anonymous Anonym said...

(alltid roligt att höra från dig jolly. tack för senast, tack för bourbon samt den svarte riddarn)

(elon)

ps lyssnar på on the nickel nu och har en tår i höger öga som jag försöker blinka bort.

09 augusti, 2008 20:21  
Anonymous Anonym said...

och jag lyssnar på alla sånger han skrivit helt samtidigt och har kopplat in mig på ett dropp som enda möjlighet att upprätthålla vätskebalansen.

ps. den här gången lyssnar jag även på make it rain och tack för senast.

10 augusti, 2008 12:17  

Skicka en kommentar

<< Home