fredag, augusti 08, 2008

regression.

Kommer du ihåg när vi var små och talade tvärtomspråket? Jag minns och det händer att jag gör det nu. Nu när jag är med mina föräldrar. Och jag dricker läsk och sitter framför datorn hela tin och lyssnar på musik och sen pratar jag i telefon jättemycket också. Med min syrra. Hon är sjuk. Bihålorna vetdu. Hade hon bott hemma hade vi kunnat tala i interntelefon. Anyhow. Nu tänker jag på en kompis till min kompis Mattias. Han var gift, men så en vacker dag sa frun du jag har hittat en annan karl, en som är mycket finare än du. Varsegod att flytta ut. Och det gjorde han men han hade ingenstans att ta vägen så han fick flytta hem till sina föräldrar i småland. Där låg han i sitt pojkrum och tittade på sina idolplanscher i taket och lyssnade på ballader från 92. I ett år låg han där. Erkänn sorgligt. Det kan hända den bäste. Erina ger livsråd: Håll dig väl med dina gamle föräldrar, du vet aldrig när du står på deras tröskel med mössan i hand och skägget brevlådan och har sålt smöret och tappat pengarna.

f
ast jag flytta hem till mattias och sen till cari när jag skilde mig men obs! det var innan de hade värdiga liv, nuförtin hade det blivit highway to hell direkt dvs småland.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

What is this???? Inga kommentarer!!!? Men vi är många som i skydd av anonymiteten gläder oss innerligt över din blodge. Bara så du vet.

09 augusti, 2008 10:18  
Blogger E1 said...

Nu har också jag vaknat - håller med föregående. Kuriosa: när jag skilde mig hade jag, i nära två år, lånelägenheter på tre av Sthlms öar som jag kunde bo i enligt ett intrikat schema varje vecka. Nomad och ofta vilsen i T-banan. Det var inte så dumt (oaktat att det gjorde ont, såklart - men sådana sår får man helt enkelt sy ihop själv)Välkommen tillbaka, gläder mig åt nya texter. När ger du ut boken med de gamla, ihopredigerade ? undrar Eva

09 augusti, 2008 11:04  
Anonymous Anonym said...

Hej, tack för att ni hit kom ni båda.
Ja Eva, att skilja sig kan vara riktigt trevligt rentav, iallafall såhär i efterhand. Och boken, tja jag skulle kunna skriva ut, häfta ihop, be mattias måla på frammen och så blir det en bok. Den skulle du få.
kram e

09 augusti, 2008 16:50  

Skicka en kommentar

<< Home