torsdag, oktober 19, 2006

Burning bridges

The Lady och jag ska på en lite otippad parmidda ikväll. Jag har blus, lila clips och knut. Ser ut lite som en fröken eller som någon som behöver ett lånelöfte från sin bank. Jag tror att Ladyn kanske kommer ha raffset inunder ikväll. Skoja.

Igår gick jag en promenad över Djurgårdsbron med en förbjuden frukt. Precis som alla säger så är det ju de som smakar bäst. Så jag ska inte smaka. Istället ska jag lämna tillbaks den till affärn.

Jag pratade med min vän Kuratorn igår. Lämpligt. Jag sa att jag är nog den som är sämst på att förhålla mig till mitt civiltillstånd av alla i hela Stockholm. Då sa hon att jag har ett bra liv. Sedan sa hon så här fint om sitt eget civiltillstånd: " Du, vet. Jag känner att det inte spelar så stor roll var vi bor, om vi har jobb eller om det händer jobbiga saker runt omkring. Med honom blir det bra iallafall." Gulligt.
Till saken hör att hon flyttat till smålandsskogen från Göteborg för hans jobbs skull. Hon hatar landet innerligt och älskar stan. Det är kärlek.

På fömiddan gick jag på gynnet. Doktorn tyckte det var roligt att jag hade randig bikini inunder. Har missat två tvättider till. Tur att jag har många badkläder. Det är praktiskt om jag någon gång skulle vilja bada under någon av broarna jag går på. Metaforer, metaforer.

När jag kom hem skrev jag ett gulligt sms. Jag kunde huggt av mig fingrarna efteråt. (Vad hände med brev som var modernt när jag var ung, då kunde man ju bara vänta ut brevbärarn och sno tillbaka sina pinga skrifter. Much better.) Också för att jag har börjat använda internetspråket på skoj när jag messar. Typ; " Vi ses sen *ler i mjugg* " Det är bara att jag glömt berätta att jag skämtar. Alla förstår inte det. Särskilt inte de som går på broar. *Rodnar och ser ner i backen när jag tänker på det*.

Wish me good luck for tonite!

*kjamiz*

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

ser fram emot parmiddan och mer förbjuden frukt...
tusan, (min värsta svordom?!) så nyfiken jag blir på all frukt du sätter i dig. själv äter jag inte ens tillåten sådan. kan du berätta om allt när vi ses?

19 oktober, 2006 15:42  
Anonymous Anonym said...

Jag ska lära dig hur man blandar fruktsallat. Igår svor du faktiskt på riktigt. Hur känner jag igen dig i Gamla stan? Rött raffset och nejlika mellan tänderna?

19 oktober, 2006 15:58  
Blogger markiewski said...

Tja bruden! Har mejlat dig om en lookalike som jag såg i Råslätt. Question, har du fått det?. Question: var får du alla dina fina bilder ifrån. Jag vill oxå pryda. Hoppas du hade det bra på på ferren. Loves you!

19 oktober, 2006 20:31  
Anonymous Anonym said...

Den här förbjuden-frukt-smakar-bäst-så-därför-ska-jag-lämna-tillbaka-den-grejen får du sluta med. Ät av all frukt! Frukt är kunskap, det visste man redan på bibelns tid! Skicka fler sms du inte borde ha skickat, ty alltför hög självkontroll förtvinar en (verkar man dock inte ha vetat på bibelns tid)!

19 oktober, 2006 23:37  
Anonymous Anonym said...

Men Johoney, jag kan inte hantera kunskap för tillfället. Så jag ska inte äta den. Ditt sista råd lyder jag friskt, igår skickade jag fler fyllesms utan att vara full. Min mobil borde vara försedd med nåt sorts emolås, typ att den har sensorer som gör att den låser sig när jag blir för emotional och vill ringa eller messa fruktdisken.

Marki: Har fått ditt mejl och svarat. Du vet, jag bildgoogla på olika ord en dag, det var lätt.
kram

20 oktober, 2006 11:17  
Blogger Kaospatrullen said...

Erina: Lycka till!

P.S. Bästa frukten? Banan.

20 oktober, 2006 14:55  
Anonymous Anonym said...

If you say so, Foxy, it´s gotta be so.

20 oktober, 2006 20:16  

Skicka en kommentar

<< Home