torsdag, oktober 05, 2006

Work it baby


Vi kanske ska börja sporta. Nybörjarkurs i beachvolleyboll. Pirrigt. När jag var på dammiddag bestämde sig hela dammiddagen för att börja. En dam, the newlywed, marknadsförde det så bra. Hon sa att sanden i hallen var så mjuk att den inte ens kändes mot huden. Då anmäler vi oss, sa vi. Om det inte är försent.

Men.

Sedan dess har några frågor uppstått in my head:

1) Nybörjare i beachvolley - innebär det att man kan vara proffs i elitserien i vanlig volleyboll och ändå gå en nybörjarkurs i beachvolley?
2) Måste man ha på sig gul trekantsbikiniöverdel och pyttesmå byxor med Brasiliens flagga på rumpan?
3) Isåfall – är det väldigt varmt i hallen?
4) Tyckte hon sa nåt om att det var mixat på kursen – är det rimligt? Och om det är det, vad ska männen ha på sig?
5) Är bilden här ovan sexistisk? Kan byta men det är bara att det är så likt mina tjejor.

I min hemkommun spelade alla volleyboll. Jag också. Man fick inte bo där om man inte spelade. Nu har jag inte spelat sen åttan så tyvärr har jag inga skills att skryta med. Är rätt säker på att the newlywed har det, annars hade hon ju aldrig föreslagit det. Ju mer jag tänker på det, desto mer känns det som att nybörjarkurs i beachvolleyboll är som ett enda stort sexparty. Hoppas att det är försent att anmäla sig. Eller, inte?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha!!! Du är bara feg. Det är inte alls försent att anmäla sig. Trekantsbikini med brassarnas flagga finns att köpa på nätet. Tror jag. Annars kan du använda nätbrynjan från vm i somras. Det är ju samma färger, så det kommer att funka fint.
Du! Flyttade du från vår hometown för att du inte ville spela längre??! Själv mörkade jag. Hade alltid en volleyboll till hands. Men spelade aldrig... Smart va?!
Ha en go helg och hälsa alla övervintrade volleybollnördar där hemma. Kram

06 oktober, 2006 14:13  

Skicka en kommentar

<< Home