fredag, oktober 06, 2006

Oktober nu och mina händer är kalla



Detta har hänt:

Springer från t-banan för att hinna innan mitt local Ica stänger vid tio. På håll ser jag Rökande kocken ( som ser ut som Erik Lallerstedt men inte är Erik Lallerstedt) stå på sin postering med sin cigg och en kallskänka . Han kollar upp i mitt hus och undrar ju bergis var jag är. Småspringer över gatan med ögon helt blanka av tröttma och då säger han; Ämen hej! Haru brådis? Exakt så. Han måste vara uppvuxen på samma gata som Jerry Williams. Måste till affärn, säger jag på min egen dialekt. Ere bra? säger han då. A, säger jag.
Men det är bara ljug. Look into my eyes kära mr chef, de säger nåt annat. Snälla kocken, ge mig en matlåda från ditt utsökta kök, mitt huve värker och jag klarar inte halvfabrikat från Ica. Och snälla kocken, kan inte jag få en kram också, behöver det så bad. Älskar krama köttiga tjocka.
Men. Han kunde inte läsa ögon. Och jag hann inte i tid till Ica.

Sen blev det svart. Migrän migrän. Straffet för jag åt knäcki till lunch istället för den skitäcklo chiliconcarnen som bjöds och efter det ingenting. Hade kocken läst ögon och gett matlåda och kram hade det aldrig hänt.

Sen, morgon. Lyssna på Frank Sinatra. Moon River, loves it. Frankies röst som balsam för min sargade själ. Min mun hade svullnat upp under natten, det var skitsnyggt. Måste ätit nåt jag inte tålde. Tyvärr gick det över strax efter frukost. Hade jag bara vetat vad det var som framkallade allergireaktionen hade jag ätit det hela tin.



obsobs! hade två andra förslag på rubrik; den ena var Desperado och det andra var Labilo, valde detta pretentiösa för att överbrygga detta miffoinlägg. Har inte utrymme för nåt annat än miffoness just nu, sorry folks
Bye now

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har väldigt fina bilder varje gång nu ju! Googlar du eller?

07 oktober, 2006 13:58  
Anonymous Anonym said...

Ja precis! Det var samma dag som jag kom på att jag var intresserad av konst som jag kom på det. Tog en hel eftermiddag att spara ned men nu har jag ett komplett bildbibliotek.

08 oktober, 2006 20:14  
Anonymous Anonym said...

Förresten. Hur mår du Bud?

08 oktober, 2006 20:14  
Anonymous Anonym said...

Jag mår bra. Har väl känt av en liten tendens till självömkan den senaste tiden för att jag har lite svårare i skolan än jag varit beredd på (framförallt är det så sjukt MYCKET)...och givetvis för att jag är dålig på att göra upp med gamla känslor. Men det ÄR bra.
Själv då? Det är mörkare nu känns det som...

08 oktober, 2006 21:28  
Anonymous Anonym said...

Jag mår också bra. Gillar att vältra mig i höstvemod och självömkan, det är nån slags sadogrej tror jag.

Och old feelings Bud - vem förstår dem?
Citerar Magnus från Weeping

" Vad ska man med kärlek till
det blir ju aldrig som man vill
och vad ska man med känslor till dom gör ju aldrig som man vill"

kram

10 oktober, 2006 13:56  
Anonymous Anonym said...

Trösten populärkultur kan ge är alltid den bästa. Tack!

Heter inte alla Magnus Carlsson förresten? Minns att jag kunde komma på tre eller fyra kända ena en gång, men nu är det bara två som kommer till minnet...

Jag har börjat träna igen. Bra för både kropp och själ. Speciellt en höst som denna känns det lite som. Try it. Tänker mig dig lite som nån Eva Longoria i härlig joggingutstyrsel. Ja, verkligen...Try it!

10 oktober, 2006 20:34  

Skicka en kommentar

<< Home