onsdag, oktober 25, 2006

När jag tänker på bacon



Jahapp, då var det den tjugifemte ja. Rik igen. Ska äta lods av bacon- kungen av kött- denna månan. Så gött. Grismat. Jag är ju lite av en mansgris. En mansgriskvinna. Bacon - kungen av kött- passar till nästan allt tycker jag. Även sallad faktist, det är inte många som vet.

* En främmande man har lånat min jobbtelefon. Detta vet jag för luren luktar gammal herrparfym. Varför luktar äldre mäns parfym så äckligt, typ blandning mellan tallbarr och alkohol. Det är mycket bättre att de bara tar deo om de ska envisas med gammalt rakvatten som alla får astma av. Och varför tar de så mycket? Yngre mäns parfymer luktar godare. I synnerhet en, den luktar julkrydda och glögg, jag tror det är Comme Des Garcons eller Costume National möjligen. Jag skulle även kunna bli lite svag av någon som doftade diskret av bacon. Skoja. Skulle jante. Hoppas jag.

* Kevin Bacon är sjukt sjukt ful och o.b.(haglig). Hur kunde han bli moviestar överhuvetaget? Ibland har han ju fått spela romantiska komedier mot typ Jennifer Aniston och alla ba euw när de ska kyssas on screen.

* Män(niskor) som äter bacon till frukost kommer jag aldrig förstå. Det är ju skitäcklo, de kan väl flytta till Alabama istället för att väcka svenska människor med stekos och förstöra deras stekpannor. Nu ringer det. Fortsätter skriva. Nu säger han; Vad gör du? Nu säger jag; Tänker på bacon.

tänktänk

* Och nu tänker jag att jag nog inte är någon baconlover ändå.