måndag, oktober 23, 2006

Sommarparty på stranden













Ikväll börjar nybörjarkurs i beachvolleyboll. Jag är inte redo. Så jag ska inte gå. Men nästa gång kanske när dammiddagsklubben har rapporterat om hur det var. Det jag är mest nervös för är uppvärmningen. Jag undrar hur den går till. Och hur jobbig den är. Döden säkert. Och tänk om man är den där som inte hänger med, som måste sätta sig ned och vila. Som får en stroke och faller till marken och spräcker sina hotpants.

Jag har ofta funderat på hur domare tränar. Ishockeytränare och fotbollstränare. De måste ju vara i toppform för att orka hänga med i matchtempot. Ses de på en tom is- eller fotbollsplan och kör idioten bara? Jag tror det. Det verkar logiskt.

2 Comments:

Blogger joelh said...

aha, dax för lite expertiskunskapsinput: sveriges bästa fotbollsdomare peter fröjdfält har en träningscykel i sovrummet som han tränar på.

bra du skriver nuförtiden. innan också, men nu indeed!

23 oktober, 2006 19:03  
Anonymous Anonym said...

Tack du. Men räcker det verkligen med en träningscykel? Tror du inte han har lite mer grejer i hemmet, typ sånt man kan köpa på tv-shop? Jag tror det. Jag tror även han kör idioten på gräsmattan hemma när ungarna sover.

24 oktober, 2006 09:38  

Skicka en kommentar

<< Home