måndag, oktober 23, 2006

Persona non grata


Helgen som gick kan sammanfattas så här: lite sång, lite dans och lite naket. Skoja.
Men det var teater, det dracks cava, det var familjekramar i Bagarmossen. Lovely. Min guddotter Astrid är så söt. Trött, men så väldigt söt när hon sover.

La Dame och jag var på en föreställning vid en liten teater på min gata. Skådespelaren var SJUKT HET. La Dame kände honom lite men vägrade gå backstage. Dålig stil. Jag undrade väldigt mycket om han hade vaxat bringan, han hade en flygig skjorta på sig och var liksom helt slät på bröstet. La Dame sa att han har ett förhållande med en tio år äldre qvinna.
" Mmm, så intressangt och charmangt," sa jag då.

Sedan kom en musiker med en ros till oss. Jag var full av babbel den kvällen. Det tog aldrig stopp. Jag önskade verkligen att La Dame hade sparkat mig på smalbenen men det gjorde hon inte. Istället log hon glatt. Vid kvällens slut cyklade hon hem med en ros på pakethållaren.

Gick över Stureplan med mitt low self esteam under armen. Jag mötte några överförfriskade bratkillar som ställde sig i en ring runt mig och sjöng en sång. Det var värsta boosten trots att de var under the influence of alcohol and kola. Jag neg, log och tackade för sången.

Jag passerade Humlegården och tänkte att det var synd att jag inte kan gå där om nätterna. Att jag inte kan gå i allén i gula löv närhelst jag vill.
Jag ville då.

Jag höll mobilen hårt i min hand och ville ringa någon jag verkligen inte borde vilja ringa.
Åh du Veka Hjärta och Svaga Persona.
Överjaget tog då telefonen och la tillbaka den i väskan. Bra så.

Hela den här hösten är som en enda lång, olycklig kärlek tycker jag.

La Dame ringde för att kontrollera så att jag kommit hem ordentligt. Det gör hon alltid.
" Förlåt att jag babbla så mycket ikväll," sa jag.
" Det gör inget," sa hon.



5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Minns lördagen som i ett rosa skimmer. Det kan vara cavans förtjänst... Eller så är det blandningen av heta skådespelare, babbel, vaxade bringor, rosor, levande ljus, hallonsoda, en härligt fnissig erina, musiker och cava!
Kan tillägga att sommarpartyt igårkväll var fantastiskt. Kommer att gå på party varje måndag.

24 oktober, 2006 14:33  
Anonymous Anonym said...

Ja, det var nog a little bit of everything den kvällen. Men du MÅSTE hjälpa mig att dämpa mig. Kul att du gilla nbkibvb (nybörjarkurs i volleybolley), var Simon Dahl hot eller? Vill minnas att man tyckte det förr.

24 oktober, 2006 15:12  
Anonymous Anonym said...

Jo, det tyckte man. Och om man läser Elles oktobernummer, så kam man se att han är med på listan av Sveriges 33 snyggaste män. Inte illa! Han var inte där. Men tre andra härliga karlar med grym bollkänsla och lära-ut-bagger-slag-lusta var där. Det var oxå 24 grader varmt och mjuk härlig sand!

24 oktober, 2006 16:52  
Anonymous Anonym said...

Förlåt. Det kanske är Sveriges 33 sexigaste män...

24 oktober, 2006 16:54  
Anonymous Anonym said...

Var det så mjuk sand så man inte ens kände den om man fick lite på armen? Hade du hotpants och sportbh? Jag vill inte komma nu när han inte är där.

24 oktober, 2006 17:09  

Skicka en kommentar

<< Home