måndag, november 13, 2006

amor vincit omnia

Åt lunch nyss. Klockan fem. Med en annan person. Var tvungen att kalla det lunch för att ha anledning att gå tillbaks till jobbet ifall det blev tråkigt. Det blev det. Vi var på den rosa restaurangen. Älskar inredningen där. Allt är rosa, taket också. Rosa och guld. De har en hovmästare som heter Svensson i förnamn. Han är kines. Rosa restaurangen är den sortens ställe som har radion på hela dagarna. De spelade Patrik Isaksson på radion.

Patrik Isaksson! Älskar honom. Han har en sån fin själ. Begick hans mamma självmord eller var hon alkoholiserad, hur var det nu? Tough shit i barnaåren har jag för mig. Trots att han typ är lillebrolla (musikaliskt) till Niklas Strömstedt, som har en ful själ, är han fin.

Patrik gifte sig med en tv4-hallåa. Sen skilde de sig. Då fick hon cancer i livmodern. De pratade väldigt mycket i telefon. Och hittade varandra i tårarna. Hon överlevde, de fick ett barn, flyttade till en villa och nu ska de ha barn igen. Så lyckligt. Jag tror att alla sånger handlar om det. Deras breakup. Mammans död och rädslan över att förlora någon igen. Är det inte det som är det finaste, när människor som egentligen älskar varandra står inför oöverstigliga hinder, skiljs åt men lyckas överbrygga dem och hitta hem. Jag tycker det.

Fast ibland går det bara inte.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej, jag vet. Ibland går det inte.

13 november, 2006 22:01  
Anonymous Anonym said...

Vet du, jag har en vän som brukar citera Patrik Isaksson. Tex när det inte går så bra för mig och kärleken säger hon till mig "Tillbaks på ruta ett, som Patrik Isaksson brukar säga" eller "Du får göra som du vill, som Patrik Isaksson brukar säga". Hans sånger funkar skitbra att citera. Enkla. Raka.
Skiljas åt och hitta hem igen. Det är det finaste. "Välkommen hem, som Patrik Isaksson brukar säga".

14 november, 2006 09:36  
Anonymous Anonym said...

Eller; " Snälla ta mig tillbaka till livet vi levde igen -
1985"

Passar alltid.

14 november, 2006 12:45  
Anonymous Anonym said...

Vilken tid på Musslan?

14 november, 2006 12:45  
Anonymous Anonym said...

Tar du med Mr Sex on the beach?

14 november, 2006 13:38  
Anonymous Anonym said...

Åhh, om jag kunde. Men mr sex on the beach ligger nog med damlaget idag... De e "vi mot dom, som Patrik Isaksson säger" erina. Vi mot damlaget.

14 november, 2006 14:31  
Anonymous Anonym said...

Ja. Men hos dig är jag stark. Hos dig är jag underbar. Glöm inte det.

Screw Mr Beachsex OCH Mr Music Lady, kan vi ente bara va hemma och se på teve tonite? Med varann?

14 november, 2006 14:39  
Anonymous Anonym said...

De hade la vart gött! Hmm... Men vad gör vi med Tintan som jag lovat en helkväll på stan? Då var vi liksom tillbaka på ruta ett...

14 november, 2006 14:48  
Anonymous Anonym said...

Marty hänger med. Hon är så följsam. Eller som Pata sjunger;
" Du får göra som du vill men aldrig förråda den, som lever inpå din själ"

14 november, 2006 15:42  
Anonymous Anonym said...

Äntligen kom Svensson med, tycker han förtjänade det...

15 november, 2006 15:30  
Anonymous Anonym said...

Verkligen. Han har ett sånt underbart leende också.

16 november, 2006 16:45  

Skicka en kommentar

<< Home