torsdag, november 29, 2007

obrigado

Jag var i en göttebutik på vasagatan. Jag köpte hjärtformade klubbor åt mina toyboys. Jag träffade en bekant i kön. Han hade blitt gammal på det där ofördelaktiga sättet som män ofta blir. Det var skoj.
När vi talte kom jag på en grej han sa till mig i min ungdoms blomning. Nämligen;"Om en tjej fixat sig för mycket när man ska ses, vet man att hon är intresserad."

Det uttalandet hämmade mig i mina möten med pojkar. Nu dejtade jag inte så mycket på 90-talet eftersom jag hade min gamla man, men ett tag var det slut och då träffa jag andra. Nedklädd. Osminkad. Man ville ju inte att de skulle tro att de var i hamn.

"Jag var jätteful hela nittitalet!" utbrast jag i göttebutiken. Bekanten tittade oförstående på mig. "Och det är ditt fel!" lade jag till för säkerhets skull.
Sen förklarade jag varför, han flina och sa; " Så bra att du kom på det nu, då kan du återgärda det."
Men det går ju inte. Jag är gammal. Det är försent.