söndag, augusti 10, 2008

flickan i röda byxor.

Tre nätter i rad har jag drömt om en flicka i röda kläder. Hon har röd jacka, röda byxor i manchestertyg och röda träskor. Jag skulle uppskatta hennes ålder till fyra år. Hon har downs syndrom. Jag drömmer om allt möjligt, om att jag är på jamaica, att jag är gatuflicka i prag, att jag träffar min klasskamrat pontus å. Och hela tiden håller sig den lilla flickan intill mig, söker min hand. Vem är hon? Tänk så är hon min lilla skyddsängel som jag inte kan se i verkliga livet men som visar sig i drömmen. Det är en fin tanke, att ha en ängel i röda kläder vakandes över sig.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

det är en mycket fin tanke. så fin man kan tänka sig. och kanske du är hennes tillbaka. en helt annan tolkning jag har undviker jag att nämna. inte lika romantisk.

10 augusti, 2008 12:13  
Anonymous Anonym said...

jo men jag har också tänkt så, att det är som att hon behöver mig i drömmen. Det skulle väl vara fint om det var en dotter som visade sig i drömmen. Och att jag var saida.

10 augusti, 2008 19:44  

Skicka en kommentar

<< Home