fredag, augusti 15, 2008

på spaning efter den tid som flytt.

Kulturfestival i stan och nog för att man är en person som skyr folkfester, men kulturen! kulturen skyr man icke. Så man går på fina konserter på torg och sitter på dansmuséet tillsammans med sin manvän och alla som var politiskt aktvia år 1968. Kulturfestivalen tillhör dem. Och de dansar och är fria och minns den tid och som flytt, och de kan alla verser i de franska sångerna och de griper efter handen på sin älskade och vaggar till musiken och det är så vackert alltsammans.

Idag lyssnar jag på den typ av musik som tuffa undomar lyssnar på. Och jag tänker för mig själv att jag är så glad att jag slipper vara en tuff ungdom. Jag är mer intresserad av kaffebröd än ungdomskultur nuförtin. Allting blev så väldigt mycket trevligare efter att jag passerat de tretti, jag kunde sväva fri i tanke och själ och behövde aldrig mer väga mig.

Ikväll ser vi bio i tantolunden och på kulturhusets tak, sedan går vi hem och bränner våra bh´s och färgar håret hennarött. Amen.

66 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det gjorde vi inte. Verken det ena eller det andra... Du talade däremot om för mig att efter de tretti är det inte bara att man blir fri i tanke och själ och gillar kaffebröd mer än ungdomskultur. Man har ett visst ansvar oxå, som tex att köpa underkläder i set. Efter tretti är man kvinna och då passar det sig visst inte att ha färgglada bomullstroller med kyrkmotiv. Nä, då ska det vara hudfärgade set i glansig polyamid prydda med spets!

16 augusti, 2008 14:14  
Anonymous Anonym said...

Huvvaligen! Gött att vara 50+. Då kan trollerna både vara utav bomull, nå ända upp till magen och inte minst täcka hela rumpan. Det ni flickor, det är något att längta till!

16 augusti, 2008 20:32  
Anonymous Anonym said...

Jomen, viktigt viktigt tjejor lyssna nu, det är modernt med trollor till midjan, jag köpte själv ett SET (du ser, källa) med skithöga trollor häromdan och de är störtsköna såklart, man ser ut som en fransyska i dom. Eh..nästan.

Själv har jag även en amningsbh jag köpte av misstag, jag antar det är den du refererar till du kommentator nr 1? Men set SET är A o O I´m telling you, man behöver inte vara älskarinna till gift man för att ha dom utan kan bara vara en helt vanlig kvinna i trettiårsåldern som inte bara är hel och ren inunder utan till och med helt klanderfri. Detta är ett JÄTTEVIKTIGT ämne känner jag nu.

erina rullgardina

17 augusti, 2008 12:44  
Anonymous Anonym said...

Idag har även vi män haft anledning att förhålla oss till inunderproblematiken, ity att västkustens största morgontidning avslöjat att Björn Borgs kalsonger är fyllda med miljögiftet nonylfenoletoxylat. Bara så ni vet, tjejor.

/Filosofen

20 augusti, 2008 00:33  
Blogger E1 said...

Hallå - är rubriken profetisk ? Är du fortfarande ute och letar efter gammalt bråte någonstans ? Annars är vi ett gäng läsare här, inte minst jag som Sällskapets representant, som väntar på nytt från dig. Hoppas allt väl i alla fall.

29 augusti, 2008 19:15  
Blogger Samma said...

Nuförtin är det verkligen spana på tid som flytt när man går in här. Jag ber inte snällt, jag säger inte pliiis, jag beodrar: Uppdatera genast!

03 september, 2008 11:38  
Blogger Samma said...

...eh snälla...

03 september, 2008 11:38  
Blogger E1 said...

Men nu undrar jag - var är du och din penna (tangentbord,då) någonstans ? Blev kulturupplevelsen bland gamla tanter för mycket ? Är allt väl, är väl egentligen vad jag vill säga.

07 september, 2008 17:20  
Blogger E1 said...

Men nu undrar jag - var är du och din penna (tangentbord,då) någonstans ? Blev kulturupplevelsen bland gamla tanter för mycket ? Är allt väl, är väl egentligen vad jag vill säga.

07 september, 2008 17:20  
Blogger joel klehn said...

jag kan inte ljuga för dig. du borde skriva för oss nu. kram

08 september, 2008 17:35  
Anonymous Anonym said...

Now we are worried. Nån som vet om vi behöver vara det??

10 september, 2008 11:47  
Blogger E1 said...

Nej, hon vilar kanske bara. Har hänt förut (fast inte så länge) Men hon förstår väl vid det här laget att hon är efterlängtad. Omtanke skickar jag.

10 september, 2008 15:02  
Anonymous Anonym said...

På måndag är det den 15:e och först då skall jag börja oroa mig lite för då har det gått en månad sedan sist. Innan dess råder bara en månads uppehåll, och det måste man ju ta ibland från allt möjligt, eller hur?

/Filosofen

13 september, 2008 00:37  
Anonymous Anonym said...

Går in här ofta för att se om du skrivit nåt nytt, men nu var det längesen. saknar att läsa det du skriver!

16 september, 2008 07:42  
Anonymous Anonym said...

Snäääälla Erina, jag väntar såååå. Kom igen nu...
/Fröken Prinsessan Ingrid

17 september, 2008 21:40  
Anonymous Anonym said...

Erina, Erina! Var är du? Här längtas det massor efter dina ord!

22 september, 2008 22:17  
Blogger E1 said...

Jepp, samma här - var är du, vad har hänt ? Helt OK att sluta blogga (man tröttnar, såklart, det gör alla) men jag är en smula bekymrad, undrande över din tystnad.

23 september, 2008 11:10  
Anonymous Anonym said...

Anar att det hänt nåt riktigt tråkigt omkring dig. Då orkar man kanske inte blogga. Men kom igen sedan. Vi kan vänta.

28 september, 2008 14:12  
Anonymous Anonym said...

För den som nuförtin är mer intresserad av kaffebröd än ungdomskultur kan det vara bra att veta att imorgon, lördag 4 oktober, är det den nationellt firade "Kanelbullens Dag" helt utan krav på vägning efteråt.

/Filosofen

03 oktober, 2008 10:05  
Anonymous Anonym said...

Erina, var är du? Du är så saknad här!

07 oktober, 2008 23:45  
Anonymous Anonym said...

"Skriva är ett förfärligt yrke eftersom man ständigt har behov av större begåvning och mer kunskaper än vad man besitter. Det är ett förfärligt yrke därför att det aldrig blir lättare, bara svårare. Möjligen förhindrar just detta att skräcken och plågan är varje morgon ny, sårskorpan och rutinen att lägga sig. Och någon gång när det är som bäst kan man få uppleva det som sägs om klassisk balett: När rörelsen utförs rätt inställer sig glädje". Marianne Höök, Vän av ordning, 1969
Det är liksom sista meningen vi väntar på. För övrigt kommer Kullenbergs bok om Höök i dagarna. Allt gott. Eva E1

10 oktober, 2008 10:53  
Anonymous Anonym said...

Erina, är det så att bloggen lagt ner? Någon som vet något?

21 oktober, 2008 01:10  
Anonymous Anonym said...

Du får nog ge oss någon form av besked.Vi är några stycken som undrar. Som har svårt när bloggar vi tycker om tystnar utan att vi får veta om det är så eller om skrivaren bara tröttnat.

24 oktober, 2008 20:55  
Anonymous Anonym said...

Kan bara hålla med.

Puss.

25 oktober, 2008 12:01  
Anonymous Anonym said...

Vi är många som är på spaning efter den bloggare som flytt!

27 oktober, 2008 19:47  
Anonymous Anonym said...

Kom tillbaka...

28 oktober, 2008 22:54  
Blogger E1 said...

Jag väntar troget. Förr eller senare kommer du igen. Om inte annat till jul ty då är det fullmåne på själva aftonen (27:e, okay då) och det fanns en idé om att Sällskapet skulle ses på Gargevägen. Hur som - skickar omtanke igen. Om det behövs. Kram.

29 oktober, 2008 11:12  
Blogger Viktorov said...

Kram

20 november, 2008 01:47  
Anonymous Anonym said...

Ska man alltså betrakta ditt avslutande Amen som just ett avslutande AMEN? Kanske får vi nöja oss därmed. Men i så fall, stort TACK, Erina, för att ha fått följa dig och din underbara blogg en lång och god tid!! Önskar dig allt gott med ditt liv framöver.

21 november, 2008 09:06  
Blogger E1 said...

Eftersom det regnade sådär fint idag och staden såg ut som Paris (eller varför inte Paraplyerna i Cherbourg ? minus sången) så tänkte jag på dig.Vänliga tankar från den uthålliga.

10 december, 2008 19:31  
Anonymous Anonym said...

Aha, genitiv-s.

23 december, 2008 20:53  
Blogger Samma said...

Ibland undrar jag om Erina Jaran kanske dött? Druknat när hon försökt rädda ett gäng båtflyktingar i Riddarfjärden? Eller träffat the one, och det blev missförstånd, och the one trodde Erina va dö, och drack giftet och dog. Men hon var inte dö, men blev så ledsen när the one dött, så hon drack giftet med och sen var hon dö.

Eller så kanske hon träffat the one och köpt radhus utanför stan, kombi, vovve och ett par kids. Hon har inte tid att vara bloggdrottning längre. Hon måste skjutsa ungarna till fotbollen och fixa varmrätt till grannskapets knytis.

Jag saknar henne i varjefall, så det gör ont ibland. Och Erina Jaran, jag vill faktiskt att du säger hejdå till mig. Antingen från din himmel eller med ett kort "hd,e" i cyberspace.

Ha det gött,
Kramar Samma.

Ps. Funderar på att skapa en blodge till minne av Erina, där vi alla kan minnas henne och hennes ord och där vi kan spekulera i vad som hänt henne. The Erina files. Pax för att få va Agent Mulder.

30 december, 2008 12:30  
Anonymous Anonym said...

Hon skulle aldrig bränt sin bh.

10 januari, 2009 15:19  
Anonymous Anonym said...

Hon skulle aldrig ha gått upp på taket.

14 januari, 2009 23:47  
Anonymous Anonym said...

Hon skulle aldrig undersökt köttkvarnen.

21 januari, 2009 19:23  
Blogger E1 said...

Jag tycker faktiskt att det är helt otroligt att jag går in här så ofta. Ett halvår har gått utan att du skrivit och jag väntar fortfarande. Jag hoppas verkligen, varmt innerligen att du har det bra och att tystnaden har sina skäl som vi inte har med att göra. Vänliga tankar igen från den uthålliga.

23 januari, 2009 19:48  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag kollar också in här med jämna mellanrum. Har inte gett upp än. Kanske skriver hon någon annanstans ute på nätet? Att hon förlöst ett nytt projekt?
Erina, kan du inte visa oss vägen dit isådana fall? För visst måste du väl ha sett våra längtande kommentarer? Vi saknar dig och ditt liv! Dina känslor, dina tankar! Kom tillbaka!

29 januari, 2009 23:42  
Anonymous Anonym said...

Jag går också in här och kollar, typ en gång i månaden, för att se om den saknade tjejen som skrev så fint har kommit tillbaka ännu (det gör hon väl?) Läser just nu Bodil Malmstens "Sista boken från Finistère" - den är också lite vemodigt ledsam.

/Filosofen

02 februari, 2009 16:59  
Anonymous Anonym said...

Vi spanar alla efter den Erina som flytt...

08 februari, 2009 11:13  
Anonymous Anonym said...

Imorgon har det gått exakt ett halvt år - kanske var det så länge pausen skulle vara,

/Hoppfull

14 februari, 2009 17:31  
Anonymous Anonym said...

Det är inte alla som säger AMEN och menar det.

10 mars, 2009 19:23  
Blogger E1 said...

Fortfarande väntar jag. Och hoppas allt är väl.

18 mars, 2009 20:43  
Anonymous Anonym said...

Jag har hört sägas att den vi väntar på har setts på stan. Well and alive. Fast hennarött var väl inte riktigt hennes cup of tea.

18 mars, 2009 20:50  
Blogger E1 said...

Det låter mycket hoppfullt (inte hårfärgen, förstås - det bör ha utlöst en livskris). Kan man tro det händer något till påsk ? Återuppståndelse etc ?

19 mars, 2009 13:49  
Blogger E1 said...

Åhå, det blev inte så. Påsken kom och gick. Nåväl, hoppas du har det gott. Och innerligen väl.

13 april, 2009 20:22  
Anonymous Anonym said...

"Nästa dag kom Lille prinsen tillbaka. - Det hade varit bättre om du hade kommit tillbaka vid samma tid, sade räven. Om du kommer till exempel klockan fyra på eftermiddagen, så har jag börjat känna mig lycklig redan klockan tre. Ju längre tiden lider desto lyckligare känner jag mig. Klockan fyra har jag redan börjat känna mig upprörd och orolig, jag får betala priset för lyckan! Men om du kommer när som helst, vet jag ju aldrig när jag skall börja ställa in mitt hjärta på dig..."
(Antoine De Saint-Exupéry,1946)

/Filosofen

17 april, 2009 09:58  
Blogger E1 said...

Haver icke givit upp. Märkligt - jag är som bekant ateist och ändå tror jag att du kommer tillbaka.

01 juni, 2009 20:28  
Anonymous Anonym said...

Nu är alla stalkers borta- Bara vänner kvar. Så nu kan du fortsätta!

24 juni, 2009 20:02  
Blogger Viktorov said...

Nja, det finns fortfarande en kaninkokare kvar.

02 juli, 2009 11:42  
Blogger E1 said...

Jepp, och hej Viktorov, dessutom - hälsar jag från ett kokhett Skåne. Svalkande läsning hade uppskattats.

03 juli, 2009 18:53  
Anonymous Anonym said...

Hösttermin. Då man startar om???

12 augusti, 2009 16:24  
Anonymous Anonym said...

Ett slags ettårsjubileum av mer tveksamt slag. Det finns så många ord oskrivna, Erina.Eva

15 augusti, 2009 11:47  
Anonymous Anonym said...

Giving up........

14 oktober, 2009 09:49  
Anonymous Anonym said...

Ledsen. Men du är den bästa. Och kommer ej åter. För f-n - skriv, kvinna, skriv.

05 november, 2009 20:45  
Anonymous Anonym said...

Jag saknar dig massor Erina!
/Prinsessan Ingrid

07 december, 2009 18:24  
Blogger E1 said...

En innerligt God Jul önskar jag - hoppas allt väl med dig var du nu än är. Själv mår jag prima men det hade förstås varit gott om du skrev igen.Kanske 2010 ? Apropå Garagevägen och Blåsut, en gammal fin diskussion:i år är det faktiskt 2 fullmånar i december, meget ovanligt så under kan ske.

23 december, 2009 14:55  
Anonymous Anonym said...

En liten julhälsning till dina trägna fans kanske???
God Jul till dig i a f!!

23 december, 2009 18:39  
Anonymous Anonym said...

Seh ich auch so

08 februari, 2010 22:02  
Anonymous Anonym said...

Går fortf in hoppas allt väl med dig Erika hälsar Eettan

30 april, 2010 20:09  
Anonymous FransyskanH said...

Hâ hâ! Ville bara tillägga att jag just gâtt in hit, av en slump som heter användandet av en dator som sällan används och där jag, tack vare Källan, satt ett bokmärke pâ din blogg och ville bara säga ett enkelt: âh vad fin tdu skrev och säkert skriver. För det tror jag. I alla fall hoppas. Hursom. Âterkom!

07 juni, 2010 22:25  
Anonymous Anonym said...

Såhär skrev du förförra gången: "Jag är dönervös inför en grej imorron. Jag vill inte säga vad det är. Det är lite pinsamt, det hela. Kanske att jag säger det i efterhand, vi är ju ändå vänner du och jag.

Nu tycker jag att du bör leva upp till det där löftet. Vi är ju ändå vänner!

06 augusti, 2010 13:51  
Anonymous Anonym said...

Trevlig valdag önskar Eva (med den hyggligt fåniga signaturen Eettan, haha) Hoppas allt gott och väl med dig. Skriv gärna, misstänker jag inte är den enda som fortf går in hör och hoppas på nya ord från dig.

19 september, 2010 13:17  
Anonymous Jethro said...

Är du tillbaka ? Säregen comeback i så fall. Och en smula kortfattad.

22 april, 2011 17:24  
Anonymous Anonym said...

Versaute Teens ab 18 live vor der privaten webcam.
Willst du dich mit ihnen treffen? Melde dich jetzt umsonnst an und du erhälst gleich 50 Coins für die liveshows kostenlos!
Erlebe geile [b][url=http://free-teen.org]Teen Tubes[/url][/b]. Gerade erst 18 und schon so geil.

[url=http://proautobkk.com/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=5700]Free Teens[/url]
[url=http://odcgame.com/foro/memberlist.php?mode=viewprofile&u=11400]Teen Livecam[/url]
[url=http://support.gameonify.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=11849]Live Teens[/url]

[url=http://mafioz.ru/news-add.html]Teen Dating[/url]
[url=http://starchildglobal.ru/includes/guest/index.php?showforum=1]Teen Tube[/url]
[url=http://batle.spsu.ru/tmp/guest/index.php?showforum=37]Teens ab 18[/url]

http://mytelme.biz/user/FreeTeeni/ http://kino-zal.net/user/FreeTeeni/ http://bandbservers.com/forums/index.php?action=profile;u=380 free teen[/url]

22 mars, 2013 02:43  
Anonymous Anonym said...

Det var verkligen underligt inatt när jag vaknade och tänkte på Viktorov. Läste Johan Asplund häromveckan så troligen därför. Hur som, ser att du är i en av mina favoritstäder och såg även intervjun. Märkligt värre. Är du glad, jag undrade lite? Men även, du måste börja skriva igen, det är sannerligen inte vettigt att du tystnade. Hälsar E1, mejla om du vill.

30 oktober, 2021 21:34  
Anonymous Anonym said...

Ja, oj, det blev kryptiskt, men det var så att jag faktiskt skickade en av Asplunds böcker till Viktorov. Då, för hundra år sedan.

30 oktober, 2021 21:38  

Skicka en kommentar

<< Home